Word een trotse authentieke ondernemer die grote impact heeft

Vertel je verhaal

Denk je eens in dat je altijd de juiste klanten aantrekt. Klanten die jij echt verder kunt helpen. Klanten die een klik bij jou voelen en dus terug komen. Stel dat je de alle handvatten zou hebben om exact te bepalen wie jouw klanten zijn en wat jij hen kunt bieden. En dat je dat kunt samenvatten in een merkconcept dat direct spot on is. 

Hoe zou het zijn als je niet meer een vaag verhaal hoeft op te hangen. Dat je niet meer na een presentatie denkt wat stond ik hier te wauwelen en te stamelen. Of erger nog dat je jouw standaard verhaaltje zo snel en zielloos hebt afgedraaid dat je de connectie met je potentiële klant volledig kwijt bent. 

Wat als jij de gereedschappen zou hebben om jouw ondernemers verhaal te kunnen bouwen voor iedere situatie. Of het nu een pitch, interview, presentatie of een netwerkborrel is. En dat je verlost raakt van je spreekangst. Maar dat je met plezier en trots jouw verhaal neer kunt zetten. 

Dit is wat deelnemers van “vertel je verhaal” ervaren. En jij kan dat ook bereiken. 

Hallo, wij zijn Maurits, Huibert-Jan en Esther

Wij hebben de handen ineen geslagen om jou te helpen. Ook wij zien de ene na de andere aanbieding van sales en spreektraining voorbij komen. Want geef nou toe een sales gesprek of een presentatie geven daar ziet iedereen toch  als een berg tegenop.

Als wij naar het aanbod kijken dan zien wij alleen maar een groot aanbod van truckjes die je verder afbrengen van wie jij werkelijk bent. En erger nog door het toepassen van truckjes vergeet je wie je klant is en wat jij voor die klant kunt betekenen. En dat terwijl onze klanten juist zeggen dat oprechte sales gesprekken willen voeren en echt iets voor hun klant willen betekenen. In dit programma dompel je jezelf onder in de belevingswereld van jouw klant en ga je op zoek naar wat jouw klant drijft. Ondertussen ga je ook op zoek naar jouw eigen verhaal. waarom doe je wat je doet? Want wat wij zelf merkte is dat als je jezelf kunt zijn en vanuit je eigen passie kunt vertellen de sales vanzelf gaat en heel leuk is. 

En dat is precies wat onze klanten ook teruggeven. Zij vinden het fijn om met trots en overtuiging hun verhaal te mogen doen en kijken er zelfs naar uit. Natuurlijk zeggen wij niet dat salestechnieken onzin zijn maar ze moeten niet ten koste gaan van jouw persoonlijkheid. Onze klanten voelen dat zij door het terugbrengen van hun persoonlijkheid op een natuurlijke manier hun verhaal kunnen doen. ze hoeven niet meer krampachtige sales gesprekken te voeren maar trekken klanten aan die bij hen passen en die zij ook echt verder kunnen helpen.

" De hele serie heeft mij heel veel duidelijkheid gegeven in wat mijn verhaal nu precies is. Ik heb stap voor stap een helder beeld gekregen. je hebt vaak een vaag idee maar nu is dat meer gevormd. ”
Deelnemer - Vertel Je Verhaal
" Ik vind het een beetje jammer dat het nu afgelopen is omdat er in het ondernemerschap heel veel verhalen te vertellen zijn, veel meer dan dat je zelf bedacht zou hebben. "
Deelnemer - Vertel Je Verhaal
" Ik kan nu met heel veel passie zeggen wie ik ben wat ik doe en waarom ik het bedrijf heb opgericht. ik merk dat ook al bij bedrijven. je hebt gelijk een leuke gespreksopener waardoor je verhaal binnenkomt. "
Deelnemer - Vertel Je Verhaal
Previous
Next

Maurits Vroombout van Everbetter

Everbetter is een bureau voor branding & design en uitvinder van The Connected Brand. Dit is een nieuwe benadering van branding waarbij we merken niet langer zien als een labeltje dat je op een business plakt. Succesvolle merken van nu, raken door een human connection te maken. Ze zitten zo stevig in elkaar dat ze het hart van je bedrijf vormen.

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal
Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Esther van der Voort & Huibert-Jan van Roest

Esther en Huibert-Jan geloven dat een goed verhaal aan de basis staat van elk succesvol bedrijf. Als stand-up comedians en trainers in spreken voor publiek zijn ze er dagelijks mee bezig die verhalen centraal te zetten. Daarnaast heeft hun achtergrond in de ambtenarij en de advocatuur hen geleerd dat het heel belangrijk is om vooral ook een helder verhaal te hebben. Zij schreven daarover het boek “Weg met Wollig” Zij helpen je dus als trainers niet alleen je verhaal te vinden maar het ook helder en met gepaste humor te vertellen.

Waarom zou jij mee moeten doen:

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Je maakt onderdeel uit van een groep gelijkgestemden

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Sinds coroana zijn veel meetings en bijeenkomsten online. Om hier ook goed op voorbereid te zijn is er ook aandacht voor mediatraining

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Je vindt jouw persoonlijke ondernemersverhaal

Je maakt een merk concept dat jou krachtig in de markt zet

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Jij leert Authentiek spreken en een indruk te maken die niet snel wordt vergeten

Persoonlijk. Natuurlijk. Verbonden.

Vertel jouw verhaal met impact

Herken je dat? Merken en sales hebben iets onpersoonlijks.

Het blink en het glinstert maar het raakt je niet. Ook de verkoper lijkt een zijn praatje als een robot af te draaien zonder dat hij nog kijkt of jij nog wel luistert. Mensen praten tijdens een gesprek langs elkaar heen ze zijn niet echt meer in elkaar geinteresseerd. Het lijkt soms wel of het ondernemers alleen maar gaat om verkopen van oplossingen zonder eerst te kijken of er wel een probleem is. Het voelt niet comfortabel. Je moet steeds meer vertrouwen op truckjes. Overal schreeuwende reclames en op hun borst trommelende ondernemers die je daarvan overtuigen. Maar je ziet dat schreeuwen en je groot maken niet meer werkt. Het uit je hoofd leren van scripts en het one-size fits all principe zijn verwarrend en onnatuurlijk. Dat zijn technieken uit de jaren 80 die niet meer werken. Er is een nieuwe trend. Het gaat nu om het maken van een menselijk connectie en een persoonlijk verhaal. Het is tijd voor een meer authentiek en oprechte manier van zakendoen en communiceren. Als je dit herkent meld je dan aan voor een kennismakingsgesprek. Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.

De drie modules in het programma

Module 1: Je persoonlijke verhaal creëren

In de eerste module leer je jouw persoonlijke verhaal te herkennen. Je leert hoe de bouwstenen van een goed verhaal werken en hoe je ze kunt inzetten. En je maakt veel spreekmeters. 

  • Jouw persoonlijke verhaal (terug)vinden.

  • Bouwstenen maken en verbinden tot een verhaal.

  • Een eerste versie van je verhaal is klaar.

  • Podium training en spreek ervaring opdoen. 

Spreken Voor Publiek - Vertel Je Verhaal

Module 2: merkconcept creëren

In de tweede module maak je de switch van jouw persoonlijke verhaal naar het verhaal van jouw onderneming zelf. Nu komt jouw doelgroep erbij. Je creëert jouw merkconcept waarin je gaat benoemen hoe jouw onderneming jouw klant helpt bij het vervullen van zijn of haar behoeften.

  • Kennismaking met branding.

  • In de belevingswereld van je doelgroep duiken.

  • Jouw merkconcept maken.

  • Jouw merkconcept leren gebruiken voor beeld- en tekst-uitingen. 

Module 3: persoonlijk verhaal en merkconcept manifesteren

In deze derde en laatste module komt alles samen. Je merkconcept heeft je vast nieuwe inzichten opgeleverd. Daarom ga je nu je verhaal aanpassen met behulp van de bouwstenen. Zodat jij straks klaar bent voor de opnames van jouw pitch en interview.

  • De definitieve pitch is klaar.

  • Camera training.

  • Pitch video, interview video en promotie foto’s.

  • Certificaat van deelname. 

Persoonlijk. Natuurlijk. Verbonden.

Vertel jouw verhaal met impact

Vertel Je Verhaal

Word een trotse authentieke ondernemer die grote impact heeft.

Vanwege Covid-19 nu ook online

Ken je dit? Je ziet een inspirerende spreker waarbij je in de zaal een speld kunt horen vallen. Of je komt op het platform van Airbnb, de app van Netflix of in een zaak van Starbucks. Je krijgt het gevoel: alles klopt hier. Je ziet ijzersterke merken waarbij elk woord en elk beeld als een perfecte puzzel in elkaar vallen. Zo’n ‘verhaal’ klopt en raakt direct bij jou de juiste snaar, inspireert je en motiveert je. Het is magie.

Jij wilt dit ook: mensen, collega’s inspireren met je eigen verhaal. Je weet alleen niet hoe je dat aan moet pakken, want; hoe weet je nou of je een inhoudelijk sterk verhaal hebt? En als je dan een verhaal hebt... Hoe breng je dat dan over de bühne op zo’n manier dat je publiek aan je lippen hangt? Dat leren we je.

Tijdens het vertel je verhaal programma ga jij twaalf weken lang aan de slag om jouw verhaal en merkconcept vorm te geven.  Met behulp van wekelijkse huiswerkopdrachten werk je aan het unieke verhaal achter jouw onderneming. Tijdens de live-sessies in week vier, acht en twaalf werk je aan je spreekvaardigheid, je merk, én je ontmoet andere ondernemers.

Door je verhaal te oefenen op een echt podium, groeit je spreekvertrouwen. We maken ook foto’s en een video-opname die je kunt delen op social-media of je eigen website. Als je verhaal eenmaal staat ga je aan de slag met je merkidentiteit. Aan het einde van het programma ben je helemaal klaar om de wereld te veroveren!

Dit programma is een samenwerking tussen Spreken voor Publiek, Groeivoer en EverBetter.

Anekdotes

Leer hoe je jouw levenservaring om kunt zetten in pakkende anekdotes.

Verbinding maken

Een publiek dat aan je lippen hangt en geraakt wordt door jouw woorden.

Spreekvertrouwen

Krijg de juiste handvatten om elke spreeksituatie naar je hand te zetten. 

Branding

Zet jouw eigen verhaal om in een pitch en een uniek merkconcept. 

“ Door deze training weet ik nu eindelijk waar mijn basis ligt. Dat helpt mij om nog meer die verbinding te vinden. ”
Bouchra Talidi
Oprichter Inclusioncy

Meer trainingen

Debattraining
Leer argumenteren en scherp reageren.
Spreken Voor Publiek
Aan de slag met de vijf fasen van retorica

Offerte aanvragen

Intakegesprek

Boekingsaanvraag

Incompany training

Training Boeken

Voor wie is deze training?

Ondernemers die hun verhaal sterk willen neerzetten

Locatie

In overleg

Prijs

€ 2.750,- (ex.btw)

Duur

12 sessies

Groepsgrootte

Maximaal 8 deelnemers

Spreker boeken

Kenmerken van...

Huibert-Jan is thuis op verschillende podia. Of het nu het leiden van het debat, het hosten van een online event, of het presenteren van een comedyshow is. Na jarenlang advocaat te zijn geweest is Spreken Voor Publiek nu de grote droom waarmee hij zijn ervaring, inhoud en humor samenbrengt.

Diensten

1. Trainer
2. Keynote-spreker
3. Debat leider

Prijs

Op aanvraag

Spreker boeken

Kenmerken van...

Esther brengt professionaliteit een vleugje magie als ze spreekt. Deze combo maakt van Esther een gevierd spreker en trainer. Door haar doelgerichtheid is ze ook een A+ dagvoorzitter en moderator.

Diensten

1. Keynote-spreker
2. Dagvoorzitter
3. Moderator

Prijs

Op aanvraag

Training Boeken

Voor wie is deze training?

Groepen trainees & (young) professionals

Locatie

Incompany

Prijs

€ 1.000,- per trainer / dagdeel

Duur

In overleg

Groepsgrootte

Van 8 tot 100 deelnemers

Training Boeken

Voor wie is deze training?

Advocaten & advocaat-stagiairs

Locatie

Incompany

Prijs

€ 995,-

Duur

In overleg

Groepsgrootte

Van 1 tot 8 deelnemers

Training Boeken

Voor wie is deze training?

Professionals met persoonlijke wensen

Locatie

In overleg

Prijs

€ 1.000 per trainer / dagdeel

Duur

In overleg

Groepsgrootte

In overleg

Training Boeken

Voor wie is deze training?

Iedereen die wil leren hoe je een verhaal vertelt

Locatie

Utrecht

Prijs

€ 395,- (excl. BTW)

Duur

Eén dag

Groepsgrootte

Maximaal 8 deelnemers

Tip van de spreker

Een goede speech is als een dikke bouvier. Het heeft een voor- en een achterkant, maar je weet nooit wat wat is.
Wil jij 36 supersnelle tips in je mailbox ontvangen om een betere spreker te worden?

Spreker boeken

Kenmerken van...

Huibert-Jan spreekt al langer dan hij lopen kan en leidt een debat als geen ander. Na jarenlang advocaat te zijn geweest is Spreken Voor Publiek nu de grote droom, waarmee hij ervaring, inhoud en humor samenbrengt.

Diensten

1. Trainer
2. Keynote-spreker
3. Debat leider

Prijs per dagdeel

€ 395,- (excl. BTW)